«powrótZ natury dobrane – kulinarne inspiracje z Soplicą

Kuba Korczak i SoplicaWarszawa

Szef Kuchni Kuba Korczak stworzył dedykowane menu, w którym połączył 13 nalewek owocowych marki Soplica z potrawami. Foodpairing, bo o tym mowa to metoda doskonalenia jedzenia i tworzenia niecodziennych połączeń kulinarnych, które powstają na zasadzie korespondowania smaków i aromatów.

Dedykowane menu zostało opatrzone hasłem „Z natury dobrane", ponieważ w przepisach zostały wykorzystane naturalne składniki i szlachetne produkty najwyższej jakości, bardzo mocno wpisane w polską tradycję.

Kuba Korczak, będący pasjonatem regionalnej kultury kulinarnej na co dzień czerpie inspiracje ze staropolskiej tradycji, sezonowości, z darów natury, oraz rodzimych owoców i zbóż. „Alkohol zdecydowanie podnosi walory smakowe nawet najprostszych dań. Soczyste maliny, aksamitne morele, dojrzałe cytryny, słodki smak orzechów laskowych czy subtelny aromat orzecha włoskiego, ukryte w nalewkach smakowych Soplicy, doskonale sprawdzają się jako składniki zarówno dań wytrawnych, jak i deserów. Łączenie smaków może odbywać się na zasadzie szukania podobieństw lub kontrastów. Najważniejsze jednak jest zachowanie równowagi" – powiedział szef kuchni Kuba Korczak.

Wśród pozycji w dedykowanym menu znalazły się np. kluski leniwe na wiejskim twarogu, aromatyzowane Soplicą Orzech Włoski, z sosem kurkowym, z nutą imbiru, z dodatkiem kurczaka zagrodowego oraz w wersji na słodko z Soplicą Pigwową, z lodami z zsiadłego mleka, okruchami w palonym maśle i konfiturą różaną na bazie Soplicy Malinowej i Truskawkowej. Powstałe dania łączą w sobie szlachetne produkty regionalne, dary natury i kunszt przygotowania w rytmie slow, ponieważ Soplica to dokładność, a nie pośpiech.

***

Soplica nieprzerwanie od ponad 125 lat, jako jedna z najstarszych polskich marek, gości na polskich stołach, dostarczając najwyższej jakości doznań smakowych. Mistrzowie Soplicy nadal wykorzystują wyłącznie naturalne składniki – najlepsze polskie owoce, orzechy i zboża, bazując na szlachetnych, tradycyjnych recepturach. W oparciu o tradycyjne receptury, marka wprowadziła trzynaście wyjątkowych nalewek owocowych i stała się liderem segmentu wódek smakowych.

(DD)

źródło: materiały prasowe

Copyright © motywmedia.pl Wszystkie prawa zastrzeżone