«powrótHead & Shoulders z butelką z plastikowych odpadów

Head & Shoulders z butelką z plastikowych odpadówMiejski Ośrodek Sportu i Rekreacji Poranki i Wieczory, Warszawa

W Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji Poranki i Wieczory odbyła się konferencja marki Head & Shoulders. To marka, która od ponad 50 lat prowadzi badania nad zdrowiem skóry głowy, pozwalające na nieustanne ulepszanie technologii stosowanych w produktach. Dzięki nim Head & Shoulders przywraca równowagę skóry głowy i odżywia ją sprawiając, że staje się ona podstawą dla pięknych, zdrowych i mocnych włosów, do 100% bez łupieżu już na zawsze.

W konferencji wzięło udział wielu ekspertów: Sławek Brzózka z fundacji ,,Nasza ziemia'', Barbara Kowalska – Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju z Carrefour Polska, Justyna Rymkiewicz z Procter & Gamble i Wiktor Borsuk – wieloletni mistrz Polski kitesurfingu.
Procter &Gamble i marka Head & Shoulders wprowadzili na polski rynek szampon w butelce wykonanej w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach. Head & Shoulders jest pierwszą marką produktu do pielęgnacji włosów, która zastosowała takie rozwiązanie w swoich opakowaniach. Wprowadzeniu produktu na polski rynek towarzyszą inicjatywy mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat recyklingu plastikowych odpadów. Wspólnie z siecią Carrefour, która oferuje tę specjalną edycję na swoich półkach oraz Fundacja Nasza Ziemia, marka Head & Shoulders i inne marki Procter & Gamble angażują konsumentów do włączenia się w akcje sprzątania linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku.

Według szacunków Fundacji Ellen MacArthur, każdego roku do oceanów trafia około 8 milionów ton plastikowych odpadów. Blisko 80 procent wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych zanieczyszczających oceany to śmieci, które są pozostawiane na lądzie. Przenoszone przez wiatr i deszcz trafiają do rzek, którymi płyną do mórz i oceanów. Ten stan rzeczy ma duży wpływ dla środowiska naturalnego.

Ograniczenie ilości odpadów plastikowych w morzach i oceanach jest także priorytetem Procter & Gamble, który wykorzystuje siłę swoich marek, by rozwiązać ważne dla środowiska kwestie. Marka Head & Shoulders zadeklarowała, że wykorzystała tworzywo sztuczne jako bazę procesu produkcyjnego specjalnej edycji opakowań. Dzięki temu rozwiązaniu, marka nie tylko czyni istotny krok w kwestii odzysku odpadów z tworzyw sztucznych, ale także skupia się na podniesieniu świadomości konsumentów na temat recyklingu oraz zachęca ich do odpowiedzialnych wyborów podczas codziennych czynności, takich jak m.in. dbanie o urodę. Aby stworzyć ten wyjątkowy produkt, Head & Shoulders połączyło siły z partnerami, którzy są ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który zbierał i sortował odpady, SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego. Eksperci działu Badań i Rozwoju marki Head & Shoulders pracowali przez ponad 10 miesięcy, aby zaprojektować butelkę, która jest istotnym dowodem na to, że plastikowe odpady można efektywnie wykorzystać w procesie recyklingu i nadać im drugie życie.

Do września 2019 r., na kilkanaście rynków na świecie, trafiło już ponad milion butelek z plastiku zbieranych na plażach. W Polsce produkty z serii Head & Shoulders oferowane są w sklepach sieci Carefour na terenie całego kraju.

Butelka Head & Shoulders z plastikowych odpadów zebranych na plażach powstała dzięki pracy tysiący wolontariuszy i setek organizacji. Dzięki wspólnym akcjom oczyszczania plaż udało się zebrać wystarczającą ilość odpadów z tworzyw sztucznych, które posłużyły do jej wytworzenia. Akcja sprzątania plaży odbyła się również w Polsce 23 września 2019 r. w Warszawie. Kilkudziesięciu wolontariuszy wspólnie z przedstawicielami Fundacji Nasza Ziemia, podczas jednego dnia zebrało około 230 kg odpadów, znajdujących się w pobliżu plaży „Poniatówka" nad Wisłą.

W działania związane ze sprzątaniem plaż marka angażuje także konsumentów w całej Polsce. Kupując szampony Head & Shoulders oraz inne produkty P&G, mieli oni okazję przyczynić się do prowadzonych przez Fundację Nasza Ziemia akcji oczyszczania linii brzegowych polskich rzek, jezior oraz Bałtyku.

Kluczowym partnerem projektu jest też Carrefour Polska. Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Sieci, zaznacza, jak ważne dla przyszłości naszej planety są wszelkie inicjatywy zmierzające do ograniczenia ilości plastiku w środowisku: „W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które w znaczący sposób zanieczyszczają morza i rzeki na całym świecie. Przeciwdziałanie temu zjawisku jest priorytetem naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. W 2018 roku Carrefour Polska podjął szereg konkretnych działań w ramach realizowanej polityki opakowaniowej, w tym m.in. redukcję masy opakowań produktów własnej marki, wprowadzenie do oferty toreb kasowych pochodzących z recyklingu odpadów, czy umożliwienie klientom w całej Polsce zakupów produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. Chętnie angażujemy się również w akcje z naszymi partnerami. Współpraca z P&G pozwala nam jeszcze mocniej zaangażować klientów w problem walki z plastikiem, a także aktywne kształtowanie postawy proekologicznej podczas zakupów w naszych sklepach''.

(DD)

Copyright © motywmedia.pl Wszystkie prawa zastrzeżone