«powrótTargi E.Leclerc za nami!

10-11 września 2024 r., Centrum EXPO XXI, Warszawa

W dniach 10-11 września 2024 roku warszawskie Centrum Expo XXI gościło VIII edycję Targów E. Leclerc, które na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń branży handlu detalicznego. Tegoroczna edycja zgromadziła 200 dostawców z Polski i zagranicy, stanowiąc doskonałą okazję do wymiany doświadczeń, pozyskiwania inspiracji oraz nawiązywania kontaktów biznesowych. Ósma edycja Targów E. Leclerc była nie tylko okazją do zaprezentowania nowych rozwiązań, ale także do podkreślenia, że marka skutecznie łączy tradycję z nowoczesnością, odpowiadając na potrzeby zarówno lokalnych społeczności, jak i globalnego rynku. Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu E. Leclerc, zaznaczył, że sukces marki opiera się na synergii między niezależnością lokalnych przedsiębiorców a wsparciem ze strony centrali.

"Transformacja supermarketów, bliska współpraca z lokalnymi dostawcami oraz dbałość o logistykę to klucz do dalszego rozwoju i skutecznego odpowiadania na realne potrzeby naszych klientów" – powiedział Jean-Philippe Magre.

Model biznesowy E. Leclerc opiera się na pięciu filarach, które stanowią podstawę jego przewag konkurencyjnych. Są to: sieć niezależnych przedsiębiorców, dostosowanie do lokalnego rynku, inwestowanie w ludzi, decyzja klienta o wyborze produktów oraz rozwój przez różnorodność.

E. Leclerc wprowadza nowe rozwiązania w swoich sklepach, szczególnie stawiając na kasy samoobsługowe. Oprócz tego, sieć kładzie duży nacisk na lokalność, atrakcyjne ceny oraz dodatkowe koncepty w ramach jednego sklepu, takie jak: piekarnia, stoiska ze świeżymi sokami, pizza czy sushi. Sklepy charakteryzują się również przyjemnym, jasnym wystrojem i komfortem zakupów. Oferują szeroki wybór produktów, wysoką jakość, marki własne, a także towary importowane, takie jak sery, owoce morza oraz artykuły non-food.

Sieć E. Leclerc zaznacza, że 36 sklepów w Polsce osiągnęło wzrost obrotów na poziomie 4,6%. Jest to efekt realizacji nowej strategii rozwoju marki na polskim rynku, która wdrażana jest od ubiegłego roku. Przedstawiciele sieci informują, że początek 2024 roku upłynął pod znakiem wyraźnego spowolnienia inflacji, co wpłynęło na nasilenie działań komunikacyjnych marek, które planują zwiększyć swoje udziały w rynku. Doszło do eskalacji komunikacji, co utrudniło dokładny odczyt wskaźników wydajności.

E. Leclerc działa na polskim rynku od 1995 roku, kiedy to otworzono pierwszy sklep pod szyldem tej marki na warszawskim Ursynowie. Dziś firma obejmuje hipermarkety, supermarkety, centra handlowe, stacje benzynowe oraz sklepy internetowe. E. Leclerc stawia na ludzi, a nie na chwilowe trendy.

Rynek handlowy nie jest łatwy. Pojawia się wiele wyzwań. Za rok obchodzimy jubileusz – marka E. Leclerc będzie świętować 30-lecie obecności na polskim rynku. Aby przetrwać, należy dostosować się do wymogów klienta i kwestionować swój model działania, trzeba być elastycznym" – powiedział Jean Philippe Magre, prezes E. Leclerc Polska. Prezes wskazuje, że sieć rozwija się zgodnie z trendami konsumenckimi, co pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość. Jedną z nowości jest opracowanie nowego konceptu sklepu – na pierwszy ogień idą Gliwice, a następnie modernizacji zostaną poddane kolejne placówki.

(DD)

 

 

Copyright © motywmedia.pl Wszystkie prawa zastrzeżone