«powrótWorld Food Poland 2022

Największe targi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej poświęcone sektorowi spożywczemu World Food Poland odbyły się w dniach 5-7 kwietnia 2022 r. w Expo XXI, przy ul. Prądzyńskiego w Warszawie.

Podczas tegorocznej edycji organizatorzy targów starali się odpowiedzieć na największe potrzeby oraz wyzwania dotyczące sytuacji rolno-spożywczej w Polsce. Podczas debaty inauguracyjnej udział wzięli: Maciej Golubiewski, szef gabinetu komisarza UE ds. rolnictwa oraz Norbert Kaczmarczyk, Pełnomocnik Rządu ds. Przetwórstwa i Rozwoju Rynków Rolnych, Andrzej Gantner Wiceprezes Zarządu Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Witold Choiński  Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso, Maciej Ptaszyński Wiceprezes Zarządu Polskiej Izby Handlu oraz Łukasz Ambroziak z Zakładu Ekonomiki Agrobiznesu i Biogospodarki, a moderatorem dyskusji był Andrzej Wierzchoń z Wiadomości Spożywczych. Eksperci zastanawiali się nad realnym wpływem konfliktu Rosja-Ukraina na bezpieczeństwo żywnościowe w Polsce i Europie oraz wspólnie stwierdzili, że Polska jest bezpiecznym obszarem jeśli chodzi o produkcję żywności, przodując w eksporcie żywności, ale należy zachować ostrożność, jeśli chodzi o wzrost cen, które w obecnej sytuacji są nieuniknione.

Razem z FoodTalks przeprowadzone zostały rozmowy na temat przyszłości branży spożywczej. Emilia Hahn, Prezes Zarządu PR Hub wraz z panelistami omówiła działanie Systemu Nutr-Score i jego wpływ na branżę rolno-przetwórczą. Nie zabrakło również dalej mocno utrzymującego się trendu eko, żywności funkcjonalnej i kategorii BIO. Karol Przybylak z Biokuriera omówił najnowsze dane z raportu Koalicji na Rzecz BIO oraz temat e-commerce dla produktów ekologicznych. W kolejnej prelekcji Żaneta Geltz z magazynu Hipoalergiczni podkreśliła znaczenie niezależnej wiedzy naukowej niezbędnej do produkcji żywności. Drugi dzień konferencji obfitował w wiele merytorycznych treści. Pojawił się m.in. temat trendów konsumenckich w zestawieniu z kategorią żywności i napojów 2022, który przybliżyła Honorata Jarocka z Mintel, temat zafałszowań żywności przedstawili: Janusz Olejnik, Magdalena Wolska oraz Michał Snopkiewicz z FoodFakty. Nie zabrakło również fachowej wiedzy na temat znaków towarowych, dodatków do żywności oraz rynku e-commerce.

Oprócz konferencji oraz debat, które poruszyły bieżące problemy sektora FMCG, WorldFood Poland to przede wszystkim stoiska targowe wielu firm. Podczas tegorocznej edycji odwiedzający mogli zobaczyć ponad 250 stoisk wystawców z całego świata, w tym pawilony narodowe Sri Lanki, Tajlandii, Tunezji, Korei, Grecji oraz specjalny sektor Bellavita i Iberica z szeroką ofertą produktów spożywczych i alkoholi z Włoch i Hiszpanii. Mimo sytuacji geopolitycznej na targach nie zabrakło przedsiębiorców z Ukrainy. Na uwagę zasługują także pokazy kulinarne najlepszych kucharzy, a także program Pizza Academy prowadzony przez wystawców z Włoch.

Jak co roku, ogromnym zainteresowaniem cieszył się konkurs o Złoty Medal Targów WorldFood Poland, w którym Jury testowało, wiele produktów.

Zobacz także: Złoty Medal Targów World Food Poland 2022

W czasie trwania targów WorldFood Poland udało się z sukcesem zrealizować program VIP-Buyer, w którym połączyliśmy za pomocą platformy online kupców z Wystawcami, a następnie zaaranżowaliśmy około 200 spotkań B2B w specjalnie wyznaczonej strefie do matchmakingu. W spotkaniach wzięli udział kupcy z sieci handlowych Auchan, Carrefour, Biosklep, Barbora, cateringu NFTY oraz specjaliści ds. zakupów z Wietnamu i Rumunii.

Ostatniego dnia targów odbyła się zbiórka żywności współorganizowana z Bankiem Żywności SOS w Warszawie, dzięki której udało się zebrać aż 700 kg produktów spożywczych na rzecz potrzebujących z Ukrainy. Organizatorzy chcieliby serdecznie podziękować Wystawcom za przekazane dary, które będą dystrybuowane potrzebującym przebywającym na terenie Polski. 

źródło i zdjęcia: materiały prasowe organizatora

Copyright © motywmedia.pl Wszystkie prawa zastrzeżone