Raport z badania jakościowego dla marki J.A. Baczewski przeprowadzonego na zlecenie Ambra S.A przez Difference market research pomoże odpwoedzieć na pytanie: Dlaczego Polacy piją whisky?
• konsumpcji whisky towarzyszy atmosfera spokoju, relaksu. Konsumenci postrzegają konsumpcję whisky jako spokojniejszą niż w przypadku wódki, wydłużoną w czasie, nastawioną głównie na fajne spędzenie czasu
• świat whisky łączy w sobie aspiracyjność ze swobodą i otwartością. Co ciekawe, demokratyzacja whisky (dostępność cenowa, rosnąca popularność) nie zniszczyła reputacji kategorii. Whisky nie dystansuje: oferuje świat prestiżu i elitarności, ale bardzo dostępny, odpowiedni także na co dzień
• konsument whisky jest postrzegany jako człowiek sukcesu, który jednocześnie nie jest pozbawiony fantazji, poczucia wolności, pasji
• whisky jest narzędziem autokreacji i budowania wizerunku społecznego, tzn.:
- zaspokaja potrzebę wyróżnienia się i wyrażenia swojej indywidualności
- pozwala zaznaczyć wagę wydarzenia i osoby, z którą pije się whisky lub której daje się whisky w prezencie
- otwiera drogę do grona wtajemniczonych, potrafiących docenić alkohol trudniejszy w smaku
- integruje męskie towarzystwo, daje pretekst do rozmowy i wspólnego przeżywania
- relaksuje, pozwala oderwać się od codzienności, a także nagradza - sprawia przyjemność
- pasuje do książki, muzyki, filmu
- gości również na spotkaniach służbowych o charakterze biznesowym
(WW)
źródło: materiały prasowe Ambra S.A.